Publicerad den 04 Apr 2022
Elevrådet vid gymnasieskolan Nils Fredriksson Utbildning i Svedala startadeden 9 mars en insamling till förmån för Barn & Unga i krigets Ukraina genom Barnmissionen och Svedala Rotaryklubb dubblerar alla insamlade medel.
Motiveringen till elevrådets val av organisation var att varje krona går direkt till barnen utan mellanhänder och att Barnmissionen har lång erfarenhet av arbete i Ukraina. Insamlingen gav 4 158 kronor och då är det inte bara NFUs gymnasielever som bidragit med pengar utan även föräldrar, lärare och övriga svedalabor. Så 4 158 kronor blir 8 316 kr till Barnmissionen när Rotary fördubblar insamlingen. En stor eloge till eleverna vid NFU-utbildning!

Lotteriet som Gun och Ronny drog igång stängdes den 20 mars och gav 5.800:- till Ukraina.