Årsmötet flyttat till den 4 december

Årsmötet genomförs fysiskt alternativt digitalt via Teams
På initiativ av programkommittén har styrelsen beslutat att flytta årsmötet, som skulle ha ägt rum den 6 november, till fredagen den 4 december och alla klubb-medlemmar ska nu ha fått en ny kallelse till årsmötet från sekreteraren. Årsmötet planeras genomföras som ett fysiskt klubbmöte i vanlig ordning på STC.

Om Region Skånes skärpta Corona-restriktioner förlängs, kommer årsmötet likväl att genomföras, men då som ett digitalt möte via Teams för klubbmedlemmarna och med endast styrelsen på plats på STC. Via Teams kan alla som deltar vid årsmötet interagera, dvs. komma med inlägg och ställa frågor. Alla klubbmedlemmar kommer att bjudas in till mötet via mejl från klubbmästaren. Du behöver då bara acceptera mötesinbjudan och se till att du har Teams installerat på din dator. Klubbmästaren återkommer med en enkel instruktion om årsmötet genomförs digitalt.

I övriga fall när klubbmötena sänds digitalt via klubbens Facebooksida, finns ingen sådan möjlighet för interaktion.

Vid årsmötet kommer past president att kommentera verksamhetsberättelsen inklusive den ekonomiska redovisningen för förra verksamhetsåret. Klubbens revisor kommer att läsa upp revisionsrapporten och inkommande president kommer att presentera sitt förslag på styrelse för det kommande verksamhetsåret. Årsmötet kommer även behöva ta ställning till en mindre stadgeändring.

Svedala Rotaryklubb i Lokaltidningen
I lördagens utgåva av Lokaltidningen fanns en fin artikel om Svedala Rotaryklubbs medverkan till End Polio Now-kampanjen inför World Polio Day, tillika FN-dagen, den 24 oktober. I artikeln framgick hur Rotary International målmedvetet sedan 1985 har arbetat för att utrota Polio som hittills har reducerats med 99 procent.
Det framgick av artikeln att Svedala Rotaryklubb i år har bidragit med 5 50o kronor till kampanjen genom projektlotteriet, donation från klubbmedlem samt klubbens inköp av de speciella polio-pennorna. Tack till vår skattmästare Gertåke Carlsson som tog initiativet till att kontakta Lokaltidningen! Här hittar du tidningsartikeln:

Guvernörsbesök den 20 november
Styrelsens ambition är att vi ska kunna genomföra klubbmötet den 20 november som planerat där vi får besök av vår distriktsguvernör Stefan Knutsson. Om Region Skånes skärpta Corona-restriktioner förlängs efter den 17 november finns dock risk för att fler klubbmöten får ställas in. Vi återkommer i så fall med ny information.

Klubbmötet och guvernörsbesöket den 20 november planeras även sändas live via klubbens Facebooksida.

Glöm inte att anmäla dig till klubbmötena!
Så här anmäler du dig till klubbmötena via Club Runner:
  1. Öppna hemsidan (skriv in www.svedala.rotary2390.se i din webbläsare).
  2. Logga in på hemsidan, klicka på ”Medlemsinloggning” högst upp till höger på sidan och skriv in ditt användarnamn (din mejladress) och lösenord.
  3. På hemsidans högra sida finns rubriken ”På gång” och under den finns planerade möten. Klicka på det möte som du vill anmäla dig till.
  4. Då öppnas ett nytt fönster. Till vänster har du rutan ”Online registration”.
  5. Klicka på knappen ”Medlemmar”.
  6. Följ instruktionerna på sidan som öppnas och anmäl dig.
  7. När du är klar får du ett mejl med bekräftelse på din anmälan.
Om du behöver hjälp med inloggningen eller annan support kan du kontakta klubbens IT-ansvarige Roland Johansson, roland.vemmenhog@hotmail.com, telefon 0703-92 82 64.

Observera att förhandsanmälan alltid behövs till våra klubbmöten senast kl. 1200 onsdagen innan mötet för att kunna beställa rätt antal luncher. Om du inte har anmält dig via Club Runner, kan du anmäla dig genom att ringa STC:s växel på telefon 040-37 09 60. Här kan även mindre ändringar göras fram till torsdagen
kl. 1200. Därefter är det för sent att anmäla sig eller göra ändringar.

Var rädda om varandra, håll ut, håll avstånd och tvätta händerna!

Rotarys tema för året
2020 - 2021