Svedala Rotarys veckobrev
31 januari 2020

Fredagen den 31 januari 2020
Hej alla Rotarianer!
Kommande möten – 7 februari – ”upptäcktsfärder i backlandskapet”. Per Blomberg tar oss till utflyktsmål i Svedala med omnejd

Anmälan till mötet är öppen och sker som tidigare, logga in på
Klicka på Nästa möte
Fyll i Din email
Password för alla -  RotarySvedala123!
OBS du får ingen kvittens då du trycker på spara men man kan se uppe till höger att antal anmälda har ökat genom att du sparat din anmälan
Ser fram emot din anmälan senast på onsdag klockan 12:00
Det går att ringa till receptionen på STC, 040-370960 efter onsdag klockan 12:00.

Lunchen med föredrag kostar som vanligt 110 kr som med fördel betalas in på klubben swish 123 616 06 67, ange mötesdatum. Blir vi tillräckligt många kommer vi även att ha ett projektlotteri, 20 kronor per lott och gärna med swish.

Medlemsavgift
DU som endast betalat 900 kr ombedes att inbetala de resterande 900 kr omgående.

Är du osäker på vad du betalt hittills hör av dig så får du veta!

Förra mötet – Fredagen den 31 januari.
En 30 årig jubilar skulle firas, matlaget i Svedala Rotary klubb. Talet till jubilaren hölls av åldermannen i matlaget nämligen Anders Zackrisson. Matlaget hade sin första träff just denna dag 1990 insiprerade av en talare på ett möte några veckor tidigare. Anders återgav fler episoder som inträffat under de 30 åren, många glada minnen men även tråkiga. Matlaget träffas numera på Naverlönnsskolan ca 8 ggr om året o man skiftar bland lagets medlemmar om vem som står för kvällens menyn. Laget består av 8-9 medlemmar o viss föryngring har skett över åren.
Club Runner
Roland Johansson, vår egen medlem, är ansvarig för projektet för att klubben ska byta administrativt verktyg. Roland gav oss en första insikt o för gemene man är steg ett att skaffa sig ett konto. Med hjälp av sitt konto kan man ex.vis boka in sig på kommande möten. Det finns även en app kopplad till systemet o med hjälp av denna är det enkelt att hantera sina vardagliga sysslor.
  1. Fyll i din mail adress
  2. Klicka på ”forgot password”
  3. Du kommer nu att få ett nytt password i ett mail, använd detta
Du kan även se bilder mm här https://www.facebook.com/svedalarotaryklubb

Projektlotteriet
Nu behöver vi fylla på med fler vinster och jag ser fram emot att ni skänker några vin flaskor, tack på förhand

Kommande möten
14 februari – vår egen medlem Daniel Grip kommer och berättar om sotning
17 - 21 Februari – Commando raid – gör ett besök hos någon av de närliggande klubbarna och ta intryck om hur de driver sina möten. Är det något som kan utveckla vår klubb så hör av dig med tips.
28 februari – Hjälpen kommer fram – Bo Wallenberg från barnkommissionen ger oss en insikt i deras uppdrag

Med vänlig hälsning!
Rotary Svedala