Svedala Rotarys veckobrev
22 november 2019
Följ med kåsören Lennart Björk till fjärran länder

Lennart har arbetat inom telekommunikation och bl a på Sydkraft i 30 år. Ett otal tjänsteresor, främst till Afrika och Sydamerika har berikat honom med många resminnen, något som han presenterar i sin bok. I lättsam form kåserar han över det dagliga arbetslivets mödor och överraskningar. Som den gången han kom till arbetet och han fick reda på att telefonväxeln blivit stulen under natten. Det dröjde dock inte så länge förrän han fick ett tips om att det nog gick att köpa en sådan växel på den svarta marknaden för en lämplig summa pengar. Och se den nyinköpta växeln passade perfekt in på samma ställe som den tidigare! En viss pragmatisk inställning behövs nog om man arbetar i tillväxtländer.
John Tegger, berättar att det har varit dags igen att dela ut stipendier i "The Tegger Foundation" Pristagarna ska forska på annan institution och hämta hem kunskap inom sina forskningsområde för att sedan återvända hem och utveckla botemedel mot några av våra värsta folksjukdomar som migrän och bröstcancer. Man kan nog anta att dessa forskare läst en och annan bok också.

Årsmöte i Distrikt 2390
Den 23 november var det årsmöte i distrikt 2390 o vår klubb hedras för vårt stora bidrag till TRF och RI, vi ska vara stolta över de insatser vi gör(se bifogat foto). Årsmötet som var väl förberett löpte väl och beslut togs med acklamation om att ge vår guvernör Torkil mandat om att lämna SRS underverksamhetsåret.
Nästa möte:
29/11 2019 kl: 12:15