Häng med till "Rivieran" på fredag!

Karin Robertsson berättar om Boverians populära boendekoncept
Karin Robertsson från Bovieran besöker oss vid klubbmötet på fredag och berättar om Bovieran-konceptet och om planerna på att uppföra ett 55+ boende med 54 lägenheter i tre våningsplan och med stor inglasad tropisk vinterträdgård här i Svedala. Detaljplanen för Bovieran har vunnit laga kraft sedan i somras och nu återstår enbart ett underskrivet marköpsavtal mellan kommunen och Bovieran. Därefter genomför kommunen markarbetena så att Bovieran kan påbörja sin byggnation redan nästa år. Vem kan inte tänka sig att "bo vid Rivieran" som namnet Bovieran anknyter till, så anmäl dig i god tid till klubbmötet!

På fredag sänder vi live igen!
På fredag sänder vi återigen live direkt från klubbmötet via Svedala Rotaryklubbs facebooksida. Så om du inte har möjlighet att närvara fysiskt eller föredrar digitala möten i dessa tider, så har du åter möjligheten att följa klubbmötet digitalt. Kom i så fall ihåg att anmäla din närvaro till klubbens sekreterare Ingegerd Eriksson på marieholms.gard@telia.com.

Hoppas ni alla har haft en givande mysgruppsvecka!
Hoppas att ni alla liksom jag har haft en riktig trevlig mysgruppsträff under veckan som gick! Själv deltog jag vid mysgruppsmötet i Skurup med Kerstin Peterson Brodda som värd, vilket blev en oerhört trevlig och givande kväll med många goda tankar och inspel.  Jag förstår mer och mer varför mysgrupperna har blivit ett så uppskattat inslag hos många av klubbmedlemmarna!

Glöm inte att anmäla er mysgruppsnärvaro till klubbsekreterare Ingegerd Eriksson och glöm ej heller att skicka in minnesanteckningarna till undertecknad. (Ett stort tack till ni som redan nar gjort det!) Inkommande president Rune Nilsson kommer att sammanfatta svaren och vi kommer att gå igenom alla tankar och inspel vid ett kommande klubbmöte. Tack för allt positivt engagemang!

Intäkterna från oktober månads projektlotteri till End Polio Now
Vi har, liksom övriga klubbar inom vårt distrikt, blivit tillfrågade av inkommande distriktsguvernör Ulf Bingsgård om att bidra till End Polio Now-kampanjen inför World Polio Day lördagen den 24 oktober. Vid klubbmötet fredagen den 23 oktober planerar vi att åter sälja ett antal av de populära sprut-pennorna och vi låter även intäkterna från oktober månads projektlotteri gå till End Polio Now-kampanjen.

I dagsläget finns bara 104 registrerade fall av polio i Afghanistan och Pakistan i en i övrigt poliofri värld. För drygt en månad sedan kom beskedet att Afrika är poliofritt. Allt detta ska ses i ljuset av att det 1988 var över 380 000 poliofall i världen. Rotary Internationals medvetna kamp mot polio har helt klart spelat en roll! Det är viktigt att inte sluta kämpa nu när vi är så nära.

Glöm inte att anmäla dig till klubbmötena!
Så här anmäler du dig till klubbmötena via Club Runner:
  1. Öppna hemsidan (skriv in www.svedala.rotary2390.se i din webbläsare).
  2. Logga in på hemsidan, klicka på ”Medlemsinloggning” högst upp till höger på sidan och skriv in ditt användarnamn (din mejladress) och lösenord.
  3. På hemsidans högra sida finns rubriken ”På gång” och under den finns planerade möten. Klicka på det möte som du vill anmäla dig till.
  4. Då öppnas ett nytt fönster. Till vänster har du rutan ”Online registration”.
  5. Klicka på knappen ”Medlemmar”.
  6. Följ instruktionerna på sidan som öppnas och anmäl dig.
  7. När du är klar får du ett mejl med bekräftelse på din anmälan.
Om du behöver hjälp med inloggningen eller annan support kan du kontakta klubbens IT-ansvarige Roland Johansson, roland.vemmenhog@hotmail.com, telefon 0703-92 82 64.

Observera att förhandsanmälan alltid behövs till våra klubbmöten senast kl. 1200 onsdagen innan mötet för att kunna beställa rätt antal luncher. Om du inte har anmält dig via Club Runner, kan du anmäla dig genom att ringa STC:s växel på telefon 040-37 09 60. Här kan även mindre ändringar göras fram till torsdagen
kl. 1200. Därefter är det för sent att anmäla sig eller göra ändringar.

Varmt välkommen till klubbmötet den 9 oktober!

Rotarys tema för året
2020 - 2021