Svedala Rotaryklubb håller fanan högt

Stort engagemang och fina bidrag till välgörenhetsprojekt
Trots Corona-tider har Svedala Rotaryklubb hållit fanan högt. Under den "lugnare" Corona-perioden efter sommaren och fram till slutet av oktober, har vi genomfört våra klubbmöten med stort engagemang och hög närvaro fysiskt och digitalt via Facebook. Inför World Polio Day den 24 oktober bidrog vi med hela 5 500 kronor till End Polio Now-projektet. De två sista verksamhetsåren har vi dessutom utmärkt oss som en av de klubbar inom distriktet som skänkt störst bidrag till The Rotary Foundation. Därmed bidrar vi till betydelsefulla hjälpinsatser runt om i världen genom den Rotary-familj som vi tillhör. Även för innevarande verksamhetsår har vi möjligt att bidra lika positivt till välgörenhetsprojekt tack vare klubbens goda ekonomi, alla bidrag som kommer in via projektlotteriet och personliga donationer från klubbmedlemmar. Så ett stort tack till er alla för det fina engagemanget och för alla bidrag så här långt! Nu blickar vi framåt mot en fin vår där vi kan återuppta våra klubbmöten och återigen "vaja klubbens stolta fana"!

Inga fler fysiska klubbmöten i år
Till följd av Region Skånes beslut om att förlänga de utökade Corona-restriktionerna till och med den 13 december, kommer inga fler fysiska klubbmöten att hållas i år. Även jullunchen som var planerad till den 11 december utgår således. STC har dessutom beslutat att stänga möteslokalerna tills vidare på grund av restriktionerna. Programkommittén kommer att arbeta för att program som har fått ställas in, i möjligaste mån kan återinsättas under till våren. Detta gäller t ex föredraget av Anders Löfberg om Årets Böcker, föredraget av Svedalas egen mästerkock Tetyana Martyn och egoföredraget av Johan Pagels.

Välkommen till digitalt årsmöte den 4 december
Årsmötet den 4 december kommer att genomföras som ett digitalt klubbmöte via Teams. Vår distriktsguvernör Stefan Knutsson, som skulle ha besökt oss den 20 november, kommer i stället att delta digitalt i anknytning till och direkt efter själva  årsmötet. Vi planerar att starta årsmötet kl 1245 (i vanlig ordning efter lunch) och räknar med att Stefan kan ha ca 15-20 minuter till sitt förfogande från avslutat årsmöte och fram till kl 1330 då vi avslutar klubbmötet. Klubbmästare John Tegger kommer att skicka en mötesinbjudan via Teams till alla klubbmedlemmar. Missa inte årsmötet och tillfället att få lyssna till och prata med vår distriktsguvernör!

Guvernörens medverkan ersätter då den planerade återkopplingen till de inkomna svaren och synpunkterna från höstens mysgrupper, som annars skulle ha ägt rum i samband samband med årsmötet. I stället kommer den sammanställning som har tagits fram av vår inkommande president Rune Nilsson, att presenteras i ett av de kommande presidentbreven.

Styrelsemöte den 10 december
Styrelsen kommer att genomföra sitt nästa styrelsemöte den 10 december som ett digitalt möte. Vid styrelsemötet kommer ordförande för programkommittén Åke Karlsson att delta då vi bland annat kommer att behöva diskutera programmen och upplägget för klubbmötena framöver till följd av de ändringar som nu har skett.
Om du har något särskilt du önskar att styrelsen ska ta upp, är du välkommen att kontakta undertecknad.

Var rädda om varandra, håll ut, håll avstånd och tvätta händerna!

Rotarys tema för året
2020 - 2021