Dags för ett av årets mest uppskattade föredrag!

Anders Löfberg tipsar oss inför årets bokrea
På fredag får vi äntligen besök av Trelleborgs bokhandlare och klubbens alldeles egna bokexpert Anders Löfberg som tipsar oss inför årets bokrea. Detta föredrag ersätter "Årets böcker" som tyvärr fick utgå den 27 november på grund av Corona-restriktionerna. Så missa inte fredagens digitala klubbmöte!

Vår eminenta klubbmästare John Tegger är i vanlig ordning moderator för mötet och mejlar ut anmälningslänk via Teams till alla klubbmedlemmar och anmälda gäster inför mötet som börjar kl 12.45 (efter lunch) och avslutas kl 13.30. Styrelsen är på plats från kl 12.30 för teknikkontroll och en kort avstämning inför mötet.

Återigen en stor eloge till programkommittén som under ledning av Åke Karlsson anordnar dessa intressanta föredrag åt oss i Svedala Rotaryklubb!

Bilden ovan är från Anders Löfbergs besök hos oss den 30 november 2019.

Utökat projektlotteri med boktema och extra fina vinster!
I projektlotteriet uppmärksammar vi denna gång boktemat vid fredagens klubbmöte och Alla hjärtans dag på söndag med fina bokpaket med Alla hjärtans-godis från Gun & Ronny Olander. Eftersom vi tror det kommer att säljas extra många lotter denna gång utökas projektlotteriet med en flaska exklusivt vin från Bengt Eriksson.

Ett stort tack till Gun & Ronny Olander och Bengt Eriksson som denna gång har skänkt de fina vinsterna!
  1. Inbundna böcker "Där kräftorna sjunger", internationell succé av Delia Owens
    och "Damen som köpte en buss och bara drog" av Judy Leigh
    + godis
  2. Inbunden bok "Styckerskan från lilla Burma" av Håkan Nesser + godis
  3. Inbunden bok "Bara ett litet mord" av Carin Hjulström + godis
  4. Exklusivt rött vin "Piemonte Barbera Silenzio" från Italien
    Gåva till projektlotteriet från Bengt Eriksson
Vinst 4 utgår vid färre än 40 sålda lotter.

Genom att swisha 20 kronor per lott till 123 616 0667 deltar du i dragningen av de fina vinsterna och stöttar dessutom klubbens välgörenhetsprojekt. Du kan swisha från och med nu och fram till och med fredagen. Observera att du får gärna ange vilken vinst du föredrar när du swishar. Annars tilldelas du vinst enligt vinstlistans turordning. Dragning äger rum lördagen och vinnarna meddelas av skattmästaren.

Tack för ditt bidrag till klubbens välgörenhetsprojekt!

PETS med utbildning och inspiration inom Rotary
Ett återkommande vårtecken för oss inom Rotaryfamiljen är vårens PETS-utbildning som i år genomförs digitalt lördagen den 13 mars mellan kl 10.00 - 13.30 och som kommer att vara en dag präglad av öppenhet, inspiration och information.

Det speciella i år är att de två första timmarna kommer att vara öppna för alla klubbmedlemmar som vill lära sig mer om Rotary. Detta är alltså ett gyllene tillfälle att få en kvalificerad inblick i vad Rotary står för.

Så här ser programmet ut:

Första delen, mellan kl 10-11, kommer att handla om Rotary International som organisation, om inkommande världspresident Shekar Methas visioner och vår inkommande distriktsguvernör Ulf Bingsgårds tankar inför det kommande Rotaryåret 2021-2022.

Andra delen, mellan kl 11-12, kommer att handla om The Rotary Foundation, om hur vi kan utveckla Rotary genom nya medlemsformer och hur vi kan kommunicera mer kring vad vi gör.

Sista delen, kl 12-13, kommer att vara riktad mot inkommande presidenter, sekreterare och skattmästaren i enlighet med Rotarynomenklaturen för PETS - President Elect Training Seminar. Syftet är att ge dessa nyckelpersoner goda förutsättningar inför det kommande Rotaryåret.

Du kan anmäla dig via distriktets hemsida www.rotary2390.se eller genom att kontakta inkommande guvernör Ulf Bingsgård, ulf.bingsgard@telia.com
Din Rotarynärvaro denna dag registreras automatiskt.

Byt ibland ditt lösenord på Facebook
Några av våra klubbmedlemmar har den senaste tiden upplevt att ovidkommande har kommit åt deras Facebook och Messenger. Om du mottar ett meddelande från en Facebookvän som du upplever som märkligt eller ovanligt, så svara inte utan ta i stället bara bort meddelandet och tipsa din vän på annat sätt.

Håll dig uppdaterad genom att logga in på klubbens hemsida
Vi kan glädjas åt att vi har en levande Facebooksida och en levande hemsida!
Håll dig uppdaterad genom att besöka klubbens Facebooksida och med jämna mellanrum även logga in på klubbens hemsida www.svedala.rotary2390.se

Kom ihåg att du alltid är välkommen att kontakta klubbens IT-ansvarige Roland Johansson om du behöver IT-support eller har frågor kring klubbens hemsida.
Du når Roland via roland.vemmenhog@hotmail.com eller på tel 0703-93 82 64.

Inför Bokrean med Anders Löfberg
12 feb 2021