Guvernörsbesöket och årsmötet genomförs digitalt

Välkommen till digitalt guvernörsbesök på fredag
Vår distriktsguvernör Stefan Knutsson besöker oss nu på fredag den 20 november. Styrelsen har beslutat att genomföra mötet digitalt via Teams pga. det nuvarande Corona-läget i Skåne. Stefan Knutsson träffar styrelsen på plats på STC kl 1200 och från kl 1245 kopplas klubbmedlemmarna in via Teams där alla får möjlighet att delta interaktivt. Vår klubbmästare John Tegger kommer att skicka en mötesinbjudan i Teams tillsammans med en enkel instruktion till alla klubbmedlemmar. Du behöver bara tacka ja till mötesinbjudan och ha Teams installerat på din dator. Å Stefan Knutssons vägnar önskar jag er alla välkomna till det digitala guvernörsbesöket!

Årets Böcker den 27/11 utgår men återkommer
I det nuvarande läget har styrelsen beslutat att ställa in klubbmötet den 27/11 som var Årets Böcker med Trelleborgs bokhandlare Anders Löfberg, ett av klubbens mest populära föredrag som jag vet att många klubbmedlemmar hade sett fram emot.
Jag hoppas att vi kan återkomma med ett återinsatt föredrag av Anders Löfberg in på det nya året om Corona-läget då har förbättrats. Programkommittén kommer att försöka ordna detta i dialog med Andres Löfberg.

Välkommen till digitalt årsmöte och klubbsamråd den 4/12
Årsmötet den 4 december genomförs digitalt via Teams på samma sätt som för guvernörsbesöket. Styrelsen kommer att förbereda årsmötet och närvara på plats på STC och klubbmedlemmarna bjuds in via Teams så att man kan delta interaktivt. Vid årsmötet kommer past president att kommentera verksamhetsberättelsen inklusive den ekonomiska redovisningen för förra verksamhetsåret. Klubbens revisor kommer att närvara fysiskt eller via Teams och läsa upp revisionsrapporten. Dessutom kommer ett förslag till styrelse för det kommande verksamhetsåret att presenteras. Årsmötet behöver även ta ställning till en mindre stadgeändring.

Direkt efter och i anslutning till årsmötet kommer en återkoppling göras avseende de inkomna svaren och förslagen från höstens mysgruppsmöten. Så missa inte årsmötet och det efterföljande klubbsamrådet den 4/12! Klubbmästaren kommer att mejla ut en mötesinbjudan via Teams till alla klubbmedlemmar. Du behöver bara tacka ja till mötesinbjudan och ha Teams installerat på din dator. För dig som ännu inte har använt Teams kan jag lova att det är enkelt. Ett tips kan vara att ha ljudet på den egna mikrofonen avstängt när man inte själv pratar för att undvika rundgång.

Årets jullunch den 11/12 ställs in tills vidare
I nuvarande Corona-läge och för att kunna avboka restaurangen  i god tid, har styrelsen bestämt att ställa in årets planerade jullunch på Bokskogens Golfklubb. Om Corona-läget förbättras fram mot jul, kan en jullunch eventuellt genomföras likväl, men då i en enklare form med exempelvis jultallrikar i våra klubblokaler på STC där vi även kan hålla bättre säkerhetsavstånd. Vi följer samhällsutvecklingen och smittläget och återkommer om detta längre fram.

Var rädda om varandra, håll ut, håll avstånd och tvätta händerna!

Rotarys tema för året
2020 - 2021