Kära medlemmar i Svedala Rotaryklubb!

Så har vi kommit några veckor in på det nya Rotaryåret.  Det är med stolthet jag tar mig an uppdraget att få vara President i vår fina Rotaryklubb.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta får bli ett normalt år. Att vi ska kunna träffas på STC igen som vanligt på fredagarna. Att mingla, äta lunch, och få träffa våra goda vänner är en stor bit av medlemskapet Rotary.

Vi har många fina föredrag att se fram emot under hösten! Programkommittén har verkligen legat i, så det finns all anledning att komma till våra fredagsmöten framöver i höst. Vi startar redan den 13 augusti hos Carina i Vismarlöv med ett frukostmöte. Vi börjar redan 8:30 denna gången. Då kommer Carina att berätta om sin verksamhet under temat ”Café i förändring”. Glöm inte att anmäla dig på vår hemsida i ClubRunner.  Anmälan senast den 9 augusti kl: 21:00.

Då vi gått in i ett nytt Rotaryår, så medför det också att det är dags att betala sin medlemsavgift. Avgiften är 900,- / termin, som man betalar in till klubben via Swish 123 616 0667, eller till BG 5287-8238. Vill ni underlätta för vår Skattmästare, betala senast i slutet av juli månad och betala gärna in för hela året samtidigt.

Som ni alla känner till, har delar av Europa drabbats svårt av översvämningar på grund av stora mängder regn, vilket innebär katastrof för de boende i området. Jag fick mail från vår Guvernör Ulf Bingsgård, att distriktet öppnar upp sitt Swishnummer för bidrag till de drabbade områdena.
Jag kopierar in brevet från Guvernören, där Swishnumret också finns.

Jag tror att du, som jag, de senaste dagarna sett och förfasats över vad som hänt i vår närhet. egentligen i våra granndistrikt i Europa.
Rotary är i sig inte en organisation som är bäst lämpad för katastrofhjälp. Rotarianer och Rotaractare är däremot People of Action som ser till att hjälpen hamnar där den behövs mest.
Efter överläggningar med distriktsskattmästaren kommer vi öppna  upp distriktets Swish-nummer från och med nu till den 31 juli för bidrag till de krisdrabbade områdena i främst Tyskland. Swisha in valfritt bidrag till 123 129 37 11 och markera inbetalningen med "Översvämning".

Med hopp om ett normalt år, utan pandemier och andra katastrofer, ser jag fram emot att få träffa er alla snart igen.

Med vänliga hälsningar,
Rune Nilsson