Svedala Rotarys veckobrev
24 januari 2020

Fredagen den 24 januari 2020 –  Fredrik Tjulander
Fredrik Tjulander, sjuksköterska och volontär i Suicide Zero berättade om hur man kan hjälpa någon som har tankar på att avsluta sitt liv. Fredrik har egen erfarenhet av detta och berättade även hur han själv mått under de mörkaste perioderna.
Du kan även se bilder mm här https://www.facebook.com/svedalarotaryklubb/

Kommande möten – 31 januari – Club-runner, Roland håller en första introduktion i systemet för att alla ska kunna arbeta med systemet, uppdatera sin profil och anmäla sig till kommande fredagsmöten.

Anmälan till mötet är öppen och sker som tidigare, logga in på
Klicka på Nästa möte
Fyll i Din email
Password för alla -  RotarySvedala123!
OBS du får ingen kvittens då du trycker på spara men man kan se uppe till höger att antal anmälda har ökat genom att du sparat din anmälan
Ser fram emot din anmälan senast på onsdag klockan 12:00
Det går att ringa till receptionen på STC, 040-370960 efter onsdag klockan 12:00.

Lunchen med föredrag kostar som vanligt 110 kr som med fördel betalas in på klubben swish 123 616 06 67, ange mötesdatum. Blir vi tillräckligt många kommer vi även att ha ett projektlotteri, 20 kronor per lott och gärna med swish.

Bokcirkeln
Sedan en tid tillbaka har vi en bokcirkel där alla läser en bok som sedan diskuteras då man träffas. Träffarna sker en gång i månaden hemma hos någon av de som är med i cirkeln och då bjuds det även på något lätt att äta. Är ni intresserade av att medverka så anmäl er till Anette Jelvemark Nordqvist. Vi har även en boklåda som sätts fram vid varje möte och där kan vem som låna en bok läsa denna och sedan lämna tillbaka den. Har man trångt i bokhyllan så kan man även skänka en bok till boklådan.

Medlemsavgift
DU som endast betalat 900 kr ombedes att inbetala de resterande 900 kr så snart som möjligt, dock senast den 31 januari.

Är du osäker på vad du betalt hittills hör av dig så får du veta!

Projektlotteriet
Nu behöver vi fylla på med fler vinster och jag ser fram emot att ni skänker några vinflaskor, tack på förhand

Kommande möten
7 februari – ”upptäcktsfärder i backlandskapet”. Per Blomberg tar oss till utflyktsmål i Svedala med omnejd
14 februari – vår egen medlem Daniel Grip kommer och berättar om sotning
17 - 21 Februari – Commando raid – gör ett besök hos någon av de närliggande klubbarna och ta intryck om hur de driver sina möten. Är det något som kan utveckla vår klubb så hör av dig med tips.
28 februari – Hjälpen kommer fram – Bo Wallenberg från barnkommissionen ger oss en insikt i deras uppdrag

Med vänlig hälsning!
Rotary Svedala