Svedala Rotaryklubbs veckobrev
13/12 2019
Hej alla
Adressater med @telia.com har inte fått veckobrevet (17/12 2019). Presidenten vill därför att vi provar att skicka ut det via nya ClubRunner på försök. Så här kommer ett försök att nå alla.
På uppdrag
Roland Johansson  God Jul och Gott Nytt År

Veckobrev 2019-12-13
Ämne: SVEDALA ROTARYKLUBB INFORMERAR 17 december 2019 - veckobrev 22

Hej alla Rotarianer!
Kommande möten – 8 januari 2020 – vår egen Hans Järvestam presenterar Balkan 25 år efter Daytonfreden 1995. OBS mötet är på en onsdag kl 18:00 på STC tillsammans med Inner Wheel. 3 rätters middag kommer att serveras! Bjud med respektive, lyssna till Hans och njut av en god middag tillsammans med Inner Wheel.
Till förrätt blir det klassisk gubbröra, serveras på rågbröd. Huvudrätten består av Mozzarellagratinerad fläskfilé med baconkompott serveras med purjolökspotatis.
Därefter kalori-haltig dessert á la STC
Kaffe, te
Kostnad per kuvert 250 kr
Måltidsdryck:
Vatten i karaffer ingår
Lättöl & mineralvatten på 33cl flaska. 15:-/st Avräknas i efterhand, kommer ställas fram på borden.
Vin och starksprit medtages själv.
OBS! Sista dag för anmälan/avanmälan är 3 januari kl 12:00

Anmälan till mötet är öppen och sker som tidigare, logga in på
Klicka på Nästa möte
Fyll i Din email
Password för alla -  RotarySvedala123!
OBS du får ingen kvittens då du trycker på spara men man kan se uppe till höger att antal anmälda har ökat genom att du sparat din anmälan
Ser fram emot din anmälan senast på onsdag klockan 12:00
Det går att ringa till receptionen på STC, 040-370960 efter onsdag klockan 12:00.

Betalning á 250 kr kuvert görs med till fördel på klubben swish 123 616 06 67, ange mötesdatum. Blir vi tillräckligt många kommer vi även att ha ett projektlotteri, 20 kronor per lott och gärna med swish.

Förra mötet – 13 december - Julbrunch på Maderiet, Bokskogen GK.
Många av klubbens medlemmar och vänner uppskattade höstavslutningen med en god julbrunch hos maderiet på Bokskogens GK. Vi toppade vårt lotteri med externa bidrag till prisbordet och vi fick in knappt 6000 kr.
Du kan även se bilder mm här https://www.facebook.com/svedalarotaryklubb/

”What´s in it for me?”
Vad kan jag lära mig av Rotary?
Det har hänt mycket sedan Rotary grundades 1905 vilket vi betonar när vi genomför kurserna i baskunskap om Rotary. För att du ska kunna ta del av Rotarys möjligheter, ordnas olika tillfällen under våren 2020.
Anmäl dig, lär dig och lär känna nya rotarianer! Du undrar säkert över mycket och har många frågor. Hur knyter man kontakter, alla dessa förkortningar – hur hittar man dem? Vad är det för ungdomsprogram man talar om? Vänskapsutbyten – vad gäller? Olika hjälporganisationer. Vad förväntas av mig som rotarian och vad kan jag bidra med? Vad ger Rotary mig? Ingen fråga är oväsentlig och dina synpunkter är viktiga!
Läs mer här https://rotary2390.se/stories/se-världen-med-rotary/ och anmäl dig gärna till någon Av utbildningarna i januari eller mars

Klubbens stadgar!
Fredag den 6 december hade vi ett kort klubbsamråd för att rösta om tillägget ”Flexibla medlemskap” i våra stadgar under § 9, dessa förändringar aviserades för mer än 3 veckor sedan allt enligt våra stadgar. Klubbsamrådet tog beslutet om förändringen med acklamation och den andra omröstningen kommer att ske efter nyåret för att fastställa förändringen.

Club-runner
Roland Johansson leder klubbens arbete med att implementera Club-runner och under januari kommer vi att börja pröva vissa funktioner i detta system, som ex.vis mitt veckobrev som kommer att sändas ut dirket från Club-runner. Vill ni ha en försmak på hur det kan komma att se ut kan ni ex.vis besöka distriktets eller Rotary Ideons hemsidor, https://lund-ideon.rotary2390.se/ https://rotary2390.se/ . Roland kommer även att hålla en första introduktion till Club-runner på vårt kommande klubbmöte den 31 januari.

Projektlotteriet
Jag vill passa på och tacka alla bidragsgivare, det betyder mycket och innebär att vi får än mer pengar att skänka till välgörande ändamål.

Kommande möten
17 januari – Linda Allansson-Wester håller sitt ego-föredrag
24 januari – Dan Hillskär kommer och berättar om den förändring av gamla IP som Bovieran kommer att göra. 55+ boende med planerad byggstart efter sommaren 2020
31 januari – Club-runner, Roland håller en första introduktion i systemet