God fortsättning på det nya året!

Välkommen till våra digitala klubbmöten!
Jag hoppas att ni alla har haft ett riktigt fint jul- och nyårsfirande, kanske på ett lite annorlunda sätt än tidigare, men ändå fint och stämningsfullt med tid för eftertanke och reflektion. Nu ser vi fram emot ljusare tider och att vi så småningom kan återgå till normala rutiner i livet igen!

Fredagen den 15 januari startar vi upp våra digitala klubbmöten varannan fredag framöver. Jag tror att detta kommer att fungera alldeles utmärkt såsom vid det digitala årsmötet den 4 december. Jag tror också att vi får vänja oss vid att det blir digitala klubbmöten som gäller en tid framöver. Samtidigt kan detta vara ett bra tillfälle att lära oss den digitala tekniken i en alltmer digital tid.

Inför klubbmötena kommer vår klubbmästare att mejla ut en anslutningslänk till samtliga klubbmedlemmar och anmälda gäster. Klubbmästaren kommer att vara moderator för mötena och hålla i det tekniska genomförandet och välja bild som visas under mötenas gång etc. Klubbmästaren kommer även att se till att alla som använder "räcka upp handen-funktionen" får komma till tals i tur och ordning. Klubbmötena startas i vanlig ordning kl 1245 (efter lunch) och avslutas kl 1330. Styrelsen kommer att vara uppkopplad från kl 1230 för teknikkontroll och en kort avstämning inför mötena.

Observera att vi alltjämt kommer att genomföra vårt projektlotteri till förmån för klubbens välgörenhetsprojekt. Lotterna köper du genom att swisha 20 kronor per lott till 123 616 0667 senast samma dag som klubbmötet hålls. Dragningen görs dagen efter och vinnarna informeras därefter av skattmästaren. Vinsterna kan hämtas ut i receptionen på STC när du har vägarna förbi, men ring gärna först på 040-37 09 60 för att avtala tid.

Föredraget vid årets första klubbmöte den 15 februari blir "Gin - livet vatten" med Jan Rothman som föredragshållare. Ett stort tack till vår klubbmedlem Daniel Grip som har bjudit in föredragshållaren!

Månadens jubilar
Å klubbens vägnar gratulerar jag härmed månadens jubilar som är ingen mindre än vår klubbmästare John Tegger som fyllde 50 år söndagen den 3 december! Detta innebär att John kan se fram emot att få överräckt klubbens nya fina standar samt en blomsterbukett vid första bästa tillfälle när vi åter kan samlas vid ett fysiskt klubbmöte. Förutom John, kan Johan Lundgren, Göran Mellerup och Ulf Perlman alla se fram emot att uppvaktas och flera jubilarer tillkommer under första halvåret. Min förhoppning är att presidentskiftet i juni kan hållas som ett fysiskt möte och att vi då kan passa på att uppvakta våra jubilarer.

Hans Järvestam nominerad till AG för nästa verksamhetsår
Vår egen vice president tillika assisterande guvernör (AG) Hans Järvestam har blivit nominerad till assisterande guvernör även för verksamhetsåret 2021-2022, vilket blir Hans tredje och sista år i denna roll. I sin roll som assisterande guvernör täcker Hans klubbarna inom Söderslätt och Näset. Hans fortsätter även som vice president i vår egen klubb under nästa verksamhetsår i enlighet med årsmötets beslut. Både Svedala Rotaryklubb och inkommande distriktsguvernör Ulf Bingsgård kan således se fram emot fortsatt stöd från Hans under kommande verksamhetsår.

Hans har kallat presidenter och inkommande presidenter inom Söderslätt och Näset till ett digitalt distriktssamråd söndagen den 17 januari där även distriktsguvernör Stefan Knutsson och inkommande distriktsguvernör Ulf Bingsgård kommer att närvara. Förutom Hans kommer både inkommande president Rune Nilsson och undertecknad att närvara från Svedala Rotaryklubb.

Håll dig uppdaterad genom att logga in på klubbens hemsida
Vi kan glädjas åt att vi har en levande Facebooksida och en levande hemsida!
Håll dig uppdaterad genom att besöka klubbens Facebooksida och med jämna mellanrum logga in på klubbens hemsida www.svedala.rotary2390.se

Skriv texten här
Rotarys tema för året